Instrucţiuni de înrolare în Spațiul Privat Virtual pentru persoane juridice
Înainte de a vă putea înrola în SPV trebuie sa aveți deja o semnătură digitală validă de la un furnizor oficial. Pentru instrucțiuni despre cum să vă achiziționați un certificat, citiți articolul de aici.
Dacă preferați instrucțiuni în format video, ANAF vă pune la dispoziție o înregistrare video pe Youtube.
Pas 1. Descărcați documentul de confirmare de pe website-ul ANAF: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare_2021_290621.pdf. (alternativ, accesați formularul de înscriere și căutați în pagină linkul de descărcare “Document confirmare”.
Pas 2. După descărcarea documentului, acesta trebuie completat și semnat de către dumneavoastră (vă recomandăm Adobe Acrobat Reader pentru această operație).
Anumiți furnizori de semnătură digitală furnizează și ei acest document direct completat (ex Digisign), deci puteți verifica mai întâi la ei, pe linkurile de la pasul 3.
Pas 3. Documentul trebuie încărcat pentru semnare la furnizorul de la care ați achiziționat semnătura digitală. Aveți mai jos linkurile către secțiunile speciale puse la dispoziție de fiecare dintre furnizori:
1. AlfaTrust Certification: https://alfasign.ro/confirmare/
2. CENTRUL DE CALCUL: https://ca.certdigital.ro/certenttrust/anaf/confirmare/public/
4. DigiSign: https://digisign.ro/tools/document-confirmare/
5. Trans Sped: se trimite pe email la: confirmare@transsped.ro
Pas 4. Accesați formularul de înscriere de pe website-ul ANAF: https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp si completați toate câmpurile.
La rubrica “Selectați arhiva zip cu documentele justificative” trebuie să furnizați o arhivă care să conțină o copie după cartea Dvs de identitate, copie CUI sau împuternicire sau act constitutiv din care să reiasă că sunteți reprezentat legal al entității pe care doriți să o înrolați.
Atenție - furnizați o adresă de email la care să aveți acces, deoarece veți primi un cod de confirmare pe această adresă la următorul pas.
După completarea datelor, puteți trece la pasul următor apăsând butonul continuă. Aici trebuie să furnizați codul de confirmare primit pe mail și să finalizați procesul de înrolare. Notați codul de confirmare al cererii pentru cazul în care veți avea nevoie de el la o dată ulterioară.
Pas 5. Procesul de validare și confirmare a cererii poate dura câteva zile. Veți primi pe email confirmarea o dată ce contul dvs va fi aprobat. Și după primirea confirmării este posibil să nu puteți intra imediat în contul de pe SPV, caz în care trebuie să mai așteptați câteva ore.
Veți primi o notificare și dacă cererea vă este respinsă, împreună cu motivul respingerii. În acest caz va trebui să re-completați formularul și să rectificați problemele semnalate.
Pas 6. Dacă doriți să trimiteți și să primiți manual facturi prin sistemul e-Factura, accesați contul de pe site-ul ANAF, de pe butonul “Autentificare RO e-Factura” din colțul dreapta-sus. În cazul în care utilizați o aplicație dedicată pentru managementul facturilor, nu este nevoie să accesați contul de pe SPV. Pentru instrucțiuni despre cum autorizați Clerq pentru trimiterea și primirea de facturi, citiți articolul de aici.